Πρόγραμμα ΙII «Ψηφιακές Συναλλαγές»

Ημερομηνία Αιτήσεων έως 31/3/2023

Αποκτήστε τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις με επιδότηση 90%

Epsilon Smart Ταμειακή

Cloud ταμειακή μηχανή με έκδοση παραστατικών λιανικής μέσω παρόχου για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες

Pylon SFA / XVAN

Σύστημα φορητής τιμολόγησης, για τη διαχείριση των συναλλαγών και των υπολοίπων των εν κινήσει αποθηκών, που αυτοματοποιεί τις καθημερινές διεργασίες παράδοσης

Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

Πιστοποιημένος Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

POS

Multi–acquiring λύσεις μέσω ενός τερματικού πληρωμών

Πρόγραμμα ΙII

Σκοπός του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» η υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας των ΜΜΕ, την αύξηση της ασφάλειας των συναλλαγών, καθώς και στην ενίσχυση της φορολογικής τους συμμόρφωσης.

Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:

  • Κατηγορία 1: Αντικατάσταση EFT/POS.
  • Κατηγορία 2: Τιμολόγηση επί αυτοκινήτου / διακίνηση παραστατικών εν κινήσει.
  • Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
  • Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
  • Κατηγορία 5: Αντικατάσταση ΕΑΦΔΣΣ.
  • Κατηγορία 6: Αντικατάσταση ΦΗΜ παλαιών προδιαγραφών.

 

Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
  2. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.
  3. Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2022.
  4. Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

 

Στην ενότητα 2.1 της Πρόσκλησης, παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα. 

Οι δικαιούχοι του Προγράμματος εντάσσονται στις ακόλουθες διακριτές κατηγορίες και υποκατηγορίες με κριτήριο την απασχόληση (εξαρτημένη εργασία):

Κατηγορία

ΕΜΕ

1

0,01 ΕΜΕ ≤ μ ≤ 10 ΕΜΕ

2

10 ΕΜΕ < μ ≤25 ΕΜΕ

3

25 ΕΜΕ < μ ≤ 40 ΕΜΕ

4

40 ΕΜΕ < μ ≤ 250 ΕΜΕ


Για την επιβεβαίωση τήρησης των κριτηρίων επιλεξιμότητας, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 2.3 της Πρόσκλησης.

 

Δικαιούχοι του Προγράμματος
Προϋποθέσεις Συμμετοχής – Κριτήρια Επιλεξιμότητας

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

i. Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.

ii. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.

iii. Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.2022.

iv. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.

  • Ως επιλέξιμη δραστηριότητα για τους σκοπούς του Προγράμματος νοείται κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός εκείνων που αποτυπώνονται ως μη επιλέξιμες προς ενίσχυση στο πλαίσιο του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis).
  • Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους του ενός ΚΑΔ, για την εκτίμηση της επιλεξιμότητας λαμβάνεται υπόψη ο ΚΑΔ Κύριας Δραστηριότητας κατά την υποβολή της αίτησης.
  • Επιπλέον, στο πλαίσιο του Προγράμματος εξαιρούνται:
    • δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα, όπως δραστηριότητες δημόσιας διοίκησης και υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης, δραστηριότητες οργανώσεων, δραστηριότητες νοικοκυριών, καθώς και δραστηριότητες εξωχώριων οργανισμών,
    • δραστηριότητες που συνδέονται με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C 58/01), και ειδικότερα:
      1. δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ορυκτά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένης της μεταγενέστερης χρήσης, εξαιρουμένων των έργων στο πλαίσιο του εν λόγω μέτρου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και/ή θερμότητας, καθώς και των σχετικών υποδομών μεταφοράς και διανομής, με χρήση φυσικού αερίου, τα οποία πληρούν τους όρους που καθορίζονται στο παράρτημα III της τεχνικής καθοδήγησης σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01).

      2. δραστηριότητες στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής της Ε.Ε. (ΣΕΔΕ) για την επίτευξη των προβλεπόμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που δεν είναι χαμηλότερες από τους σχετικούς δείκτες αναφοράς. Όταν η υποστηριζόμενη δραστηριότητα επιτυγχάνει προβλεπόμενες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που δεν είναι σημαντικά χαμηλότερες από τους σχετικούς δείκτες αναφοράς, θα πρέπει να παρέχεται εξήγηση των λόγων για τους οποίους αυτό δεν είναι εφικτό. Δείκτες αναφοράς που καθορίστηκαν για τη δωρεάν κατανομή όσον αφορά δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής, όπως ορίζονται στον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2021/447 της Επιτροπής

      3. δραστηριότητες που σχετίζονται με χώρους υγειονομικής ταφής αποβλήτων, αποτεφρωτήρες και μονάδες βιολογικής επεξεργασίας·
        • Για τους αποτεφρωτήρες η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για δράσεις στο πλαίσιο του παρόντος μέτρου σε μονάδες που ασχολούνται αποκλειστικά με την επεξεργασία μη ανακυκλώσιμων επικίνδυνων αποβλήτων, καθώς και σε υφιστάμενες μονάδες, όταν οι δράσεις στο πλαίσιο του παρόντος μέτρου αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, στη δέσμευση των καυσαερίων για αποθήκευση ή χρήση ή στην ανάκτηση υλικών από την αποτέφρωση τέφρας, υπό την προϋπόθεση ότι οι εν λόγω δράσεις στο πλαίσιο του παρόντος μέτρου δεν οδηγούν σε αύξηση της ικανότητας επεξεργασίας αποβλήτων των μονάδων ή σε παράταση της διάρκειας ζωής των μονάδων· για τον σκοπό αυτόν παρέχονται αποδεικτικά στοιχεία σε επίπεδο μονάδας
        • Για τις μονάδες βιολογικής επεξεργασίας Η εξαίρεση αυτή δεν ισχύει για δράσεις στο πλαίσιο του εν λόγω μέτρου σε υφιστάμενες μονάδες μηχανικής βιολογικής επεξεργασίας, όταν οι δράσεις στο πλαίσιο του εν λόγω αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης ή στη μετασκευή για εργασίες ανακύκλωσης διαχωρισμένων αποβλήτων σε βιοαπόβλητα λιπασματοποίησης και αναερόβιας αποδόμησης βιολογικών αποβλήτων, υπό την προϋπόθεση ότι οι δράσεις αυτές στο πλαίσιο του εν λόγω μέτρου δεν οδηγούν σε αύξηση της ικανότητας επεξεργασίας αποβλήτων των μονάδων ή σε παράταση της διάρκειας ζωής των μονάδων· για τον σκοπό αυτόν παρέχονται αποδεικτικά στοιχεία σε επίπεδο μονάδας

      4. δραστηριότητες κατά τις οποίες η μακροπρόθεσμη διάθεση αποβλήτων μπορεί να βλάψει το περιβάλλον

        Στο Παράρτημα Ι κατωτέρω, αποτυπώνονται οι ΚΑΔ των μη επιλέξιμων Δραστηριοτήτων.

 

Στις περιπτώσεις μικτής δραστηριότητας (δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και σε μη επιλέξιμους προς ενίσχυση τομείς), ο δικαιούχος υποχρεούται σε διακριτή λογιστική παρακολούθηση, ώστε να μην ενισχύονται μη επιλέξιμες δραστηριότητες.

v. Κατά την περίοδο 01.2021-31.12.2021 παρείχαν απασχόληση με όρους εξαρτημένης εργασίας η οποία εκφραζόμενη σε όρους Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (ΕΜΕ) αθροίζει από 0 έως 250,00 ΕΜΕ εξαρτημένης εργασίας.

Σε περίπτωση επιχειρήσεων που έχουν συσταθεί μεταξύ 01.01.2021-31.12.2021, για τον υπολογισμό των ΕΜΕ θα πραγματοποιηθεί αναγωγή σε 12μηνη διάρκεια από το Πρόγραμμα.

vi. Λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με τη σχετική ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία, διαθέτοντας, εφόσον τους ζητηθεί, το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους (π.χ. άδεια λειτουργίας, απαλλακτικό άδειας λειτουργίας, γνωστοποίηση έναρξης λειτουργίας, την τυχόν κατά περίπτωση προβλεπόμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση, κλπ.).

vii. Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

viii. Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.

ix. Δεν εκκρεμεί εις βάρος της επιχείρησης διαδικασία ανάκτησης κρατικής ενίσχυσης.

x. Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει ως ενιαία επιχείρηση, όπως αυτή ορίζεται στο Άρθρο 2, παρ. 2 του Κανονισμού 1407/2013, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από το παρόν Πρόγραμμα, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
Σε περίπτωση επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα, ο δικαιούχος υποχρεούται σε διαχωρισμό των δραστηριοτήτων και διάκριση των στοιχείων του κόστους, ούτως ώστε η στήριξη της δραστηριότητας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να μην υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ.


Σε περιπτώσεις συγχωνεύσεων, εξαγορών και διάσπασης, για τον υπολογισμό της τήρησης των ορίων του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 7-9 του άρθρου 3 του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis).

xi. Δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού του άρθρου 40 του Ν. 4488/2017 (Α137/13.09.2017), βάσει του οποίου: οι δυνητικοί δικαιούχοι αποκλείονται από την ένταξη σε πρόγραμμα ή την υπαγωγή σε καθεστώτα ενίσχυσης, που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς ή εθνικούς πόρους, εάν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης συμμετοχής:

α) τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 (Β΄ 266), όπως εκάστοτε ισχύει, ως «υψηλής» ή
«πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή

β) δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν την αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους.

Οι υπό α΄ και β΄ κυρώσεις πρέπει να έχουν αποκτήσει τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ.

 
Ειδικά κριτήρια επιλεξιμότητας ανά κατηγορία ενέργειας

Πέραν των προϋποθέσεων που αναφέρονται αναλυτικά στην παράγραφο 2.1, οι επιχειρήσεις που αιτούνται επιχορήγησης για συγκεκριμένες κατηγορίες ενεργειών, θα πρέπει να πληρούν επιπλέον και τα ακόλουθα -κατά περίπτωση- κριτήρια επιλεξιμότητας:

  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 2:
    • Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα (1) ενεργό επαγγελματικό όχημα, όπως προκύπτει από δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων της ΑΑΔΕ.
    • Η επιχείρηση δεν μπορεί να αιτηθεί αριθμό κουπονιών που υπερβαίνει τον αριθμό των εγγεγραμμένων επαγγελματικών οχημάτων της.
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 4:
    • Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας (1) ενεργός ΦΗΜ τύπου ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ, όπως προκύπτει από σχετική εγγραφή στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
    • Η επιχείρηση δεν μπορεί να αιτηθεί αριθμό κουπονιών που υπερβαίνει τον αριθμό των ενεργών ΦΗΜ της (συνδυασμό ΦΤΜ και ΑΔΗΜΕ).
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 5:
    • Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας (1) ενεργός ΦΗΜ τύπου ΕΑΦΔΣΣ, όπως προκύπτει από σχετική εγγραφή στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
    • Η επιχείρηση δεν μπορεί να αιτηθεί αριθμό κουπονιών που υπερβαίνει τον αριθμό των ενεργών ΦΗΜ τύπου ΕΑΦΔΣΣ.
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 6:
    • Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας (1) παλαιών προδιαγραφών ΦΗΜ που έχει ήδη διακόψει την λειτουργία του, όπως προκύπτει από σχετική εγγραφή με κωδικό «ΠΑΥΣΗ» στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
    • Η επιχείρηση δεν μπορεί να αιτηθεί αριθμό κουπονιών που υπερβαίνει τον αριθμό των παλαιών προδιαγραφών ΦΗΜ που έχουν ήδη καταστεί ανενεργοί.


Τα παραπάνω κριτήρια της παραγράφου 2.2. δεν έχουν οριζόντιο χαρακτήρα. Έτσι, στην περίπτωση μίας επιχείρησης η οποία υποβάλλει αίτηση επιχορήγησης ταυτόχρονα σε πολλαπλές κατηγορίες, εφαρμόζονται μόνο ως προς το σκέλος της αίτησης που αφορά τη συγκεκριμένη Κατηγορία Ενέργειας.

1.1 Επιβεβαίωση τήρησης κριτηρίων επιλεξιμότητας

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας της παρ. 2.1 και 2.2 ανωτέρω ελέγχονται με τρεις (3) διακριτούς τρόπους:

  • Μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα του Δημοσίου, όπως Taxis και ΕΡΓΑΝΗ. Για τον σκοπό αυτό, με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων στο Πρόγραμμα δίνεται η συγκατάθεση για την αναζήτηση των αναγκαίων στοιχείων εκ μέρους του Προγράμματος μέσω άντλησης των αναγκαίων πληροφοριών από τρίτα συστήματα του Δημοσίου.
  • Μέσω υποβολής σχετικής Υπεύθυνης Δήλωσης σε ηλεκτρονική μορφή κατά τη φάση υποβολής Αίτησης Χρηματοδότησης,
  • Μέσω κατάλληλων δειγματοληπτικών ελέγχων σε Ωφελούμενες επιχειρήσεις, στο πλαίσιο των οποίων υποβάλλονται από τις τελευταίες τα αναγκαία κατά περίπτωση δικαιολογητικά τεκμηρίωσης της ορθότητας των υποβληθέντων στοιχείων.


Σε κάθε περίπτωση, ο υποβάλλων την Αίτηση Χρηματοδότησης για λογαριασμό της επιχείρησης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα και ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλει, ιδιαίτερα δε για:

  • τα στοιχεία ταυτοποίησης της επιχείρησης,
  • την κάλυψη των αναγκαίων προϋποθέσεων συμμετοχής, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας ενότητας.


Η υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης επέχει τη θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/1986, ως προς την ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτήν. Οποιαδήποτε ψευδή αναφορά ή αναντιστοιχία με τα πραγματικά στοιχεία, επισείει, πέραν των οικονομικών επιπτώσεων, ενδέχεται να επιφέρει και ανάλογες ποινικές κυρώσεις.